fredag, december 01, 2006

Extreme makeover™ *BLOG edition*

Nu är bloggen uppdaterad till beta (vad var det förut, alpha?) och givetvis fick jag ägna en timme till att famla i HTML-koden för att få det som jag ville trots alla förenklande funktioner. Visa er förstående genom att läsa citatet längst ner med extra särskild vördnad, det var pilligt att få till grafiken där.

De senaste veckornas vakna tid har distribuerats på följande vis: 10% förlagspraktik, 5% rapportskrivning, 3% uppsatsarbete, 2% cykling, 15% socialt umgänge, 15% film- och serietittande, 5% tyginklädande av hembion och kalibrering av den nya projektorn, samt 45% fokuserat surfande. Siffrorna är exakta och statistiskt säkerställda. Nu är det ju december så jag blir tvungen att skära ner på uppsatsarbetet till förmån för idog ljuständning och planlös julpyntning.

Kanske vore det en idé att ha en julkalender (XtrEmE BLOG Edition™) med något förnumstigt myspys för varje dag fram till dopparedan. Vad kan dölja sig bakom första luckan? Måhända ett rött ljus i vit mossa eller en bomullsvadderad androgyn ängel? Nej, det är vår käre vän tordyveln som kommer på besök!

Ondare än skenet låter bedra
svartare än mörkaste Beck
Yveln Tord är ej att föredra
framför klappar i tomtens säck

Något säger mig att jag inte kommer att hinna med en daglig lucköppning, med tanke på allt surfande som måste utföras. Det ger sig.


Ses i skog och mark!

Inga kommentarer: