fredag, mars 20, 2009

Som av en händelse

Finns det någon mening med att uppdatera en avsomnad blogg? Ojar sig trädet som faller fast ingen är där för att trösta det? Svåra frågor utan entydiga svar. Meningsfullt eller inte, jag kände för att skriva här, åtminstone någon gång till.

Sen sist har jag gift mig, skaffat barn och flyttat till hus ett par mil öster om Lund. Vuxet? Det får nog framtiden utvisa. Hittills känns det som om alla val jag gjort var alldeles utmärkt bra. Ungen nedan håller säkert med.


Kvartsdansk på burk

Det är märkligt hur ett barn, som uppfyller så stor del av ens existens, kan upplevas som en naturlig del av vardagen. På något sätt har han alltid varit där, trots att jag lär mig något helt nytt om pojkvaskern var och varannan dag. Vanligtvis får man vänja sig vid andra människor, lära sig att tycka om eller rentav älska dem. Vidar var mer tidseffektiv: kärleken till honom fanns där direkt, som om den legat i ide sedan jag själv var nyfödd. Jag tror att han har mycket att lära mig.

Istället för den sedvanliga sluthälsningen tror jag att jag ska börja avsluta inläggen med katastrofalt opassande Shakespeare-citat, liksom för att automagiskt höja det kulturella värdet.

Ay me! for aught that I could ever read,
Could ever hear by tale or history,
The course of true love never did run smooth...

A Midsummer Night's Dream Act I, scene 1, 132–140

7 kommentarer:

dav sa...

så fint du skriver om föräldraskapet! vi vill se mer! fortsätt fortsätt!

(men bara när du får tid över. det behöver ju inte gå ut över lille vidar.)

MrJones sa...

Tack ska du ha! Ja, jag hoppas på att skriva då och då, när andan faller på. Rimteknik har jag ju så det räcker och blir över.

Unknown sa...

Jo, nog är han lätt att älska vår lille pojk. Du med för den delen :)

Hugo Fernbom sa...

Kul att se en uppdatering!

Jag får se till att komma hit oftare då! :)

MrJones sa...

Tack för uppmuntran! Ska försöka att uppdatera ibland :)

Elias sa...

Bloggchock! Ett inlägg två år senare. Nu gäller det att hålla ögonen öppna.

MrJones sa...

Har faktiskt ett inlägg på g nu, man får väl ställa upp för sina kära läsare!