torsdag, augusti 31, 2006

Hmm... mer poäng

Skolstart! Registrering idag för C-kursen av litteratur och litteraturförmedling, det verkar kunna bli bra. Tanken är att det ska vara mindre esoteriskt och mer arbetslivsinriktat, så nu blir det litteratursociologi m.m. och så kanske lite fältstudier på förlag eller liknande. Den här bloggen säkrar ju förstås min framtid som eftertraktad skribent, men de andra stackarna kan ju behöva lite sällskap i sitt slit.

Som festlig clou på denna postning följer tre citat från warpdrive.se om bildning, prioriteringar och psykos:

Det känns att man har en tenta att skriva när man plötsligt lägger märke till hur spännande lokativ- och instrumentalisformer lettiskan har.


det ända som irriterar mig med att jag vet att jag kommer dö, är att jag kommer göra det mitt i nån sci-fi serie som jag inte kommer få se hela av ...


<> JAG ÄR MATEMATIKSTUNDENT JAG RÄKNAR VARJE DAG, JAG KAN INTEGRERA DERIVERA KVADRATKOMPLETTERA JAG!
<> JAG RÄKNAR I SÖMNEN, JAG RÄKNAR DÄR JAG GÅR, OCH VAD JAG SÄGER ÄR DET INGEN SOM FÖRSTÅR!
-!- sp3tt was kicked from #matematik by zinspojke^ [min cp-o-meter sprack köp en ny åt mig tack]


Ses på SOL!

Inga kommentarer: