torsdag, augusti 23, 2007

Hurrom med dryckjom

Hupp hepp, här går det undan! "Sommaren" närapå slut, hösten med litet h drar närmare, jag ser förvånat på hur livet tuffar vidare mot horisonten. I ett försök att kontrollera min lilla men yviga blogg har jag satt träffsäkra etiketter på alla inlägg. Säkert har du som läsare alltid drömt om att kunna få upp allting som berör Uwe Boll på en gång, och nu är det äntligen möjligt tack vare den nya hypertextuella tekniken.

Om fem dagar fyller bloggen ett år. Eftersom jag förmodligen kommer att glömma bemärkelsedan när den väl anländer så tjuvstartar jag firandet med en smäktande diktlista till mina kära förvirringsbåtar. Nedan följer de fem märkvärdigaste poesibitarna jag kan uppbåda.

5.
Döm om min förvåning
när så inför mig sågs
texter vars innehåll
var hopfogade med kod.

4.
If something is happening
when I am offline
will it manage on its own?

3.
Utan störande moment som fastnar i läsningens svep
kan svaren bölja fritt
och växa ikapp frågorna.

2.
Svårmod och lek tävlar om uppmärksamheten
vi ignorerar konflikten, bryr oss om annat
följ en länk och bli rik, följ en annan och ångra dig
Nätvägen är både bred och svår
Slutet blir ditt eget och kanske större än dig själv

1.
My blog is pulled by confused rowboats
there's a row going on about the direction
One call cries out "Lists!", another "Poems!"
A third softly concludes: "We row as one."


Låt oss drunkna i Champagne!



Ses på 1,1-årsdagen!

3 kommentarer:

Elias sa...

Hett skepp!

Btw. så lyckades jag antagligen smyga in ett "topp tunnor" i min annars ganska tråkiga filmstudiotext om Kiyoshi Kurosawas Retribution :)

MrJones sa...

Herrligt gjort av dig, jag lovar att inte säga något till någon ;)

Elias sa...

När det kommer till asiatisk skräck finns det inget som lättar upp stämningen likt "topp tunnor". (Skulle vara en referens till "sopan" då, men en sådan känns mindre elegant att smyga in.)